Motivace k přechodu k obnovitelným zdrojům energií nedává firmám pouze stát či Evropská unie, např. zdražováním emisních povolenek, ale také zákazníci, kdy část z nich již vybírá produkty i služby s ohledem na uhlíkovou stopou.
ilustrační foto: Shutterstock.com
Své o tom ví například dopravci (zejména letecké společnosti), zemědělci, podnikatelé z oboru cestovního ruchu se zaměřením na pobyty v přírodě. Nahlas již se mluví i tom, že výrobky budou v budoucnosti nést informaci o množství skleníkových plynů vypuštěných do atmosféry v souvislosti s výrobou. V době, která zpřetrhala dlouhodobé trendy a zároveň tím vytváří nové příležitosti na trhu, podnikatelé by měli věnovat zvýšené úsilí tomu, jak zaujmou své budoucí zákazníky, ať už nižší cenou či image společnosti šetrné k životnímu prostředí.
Pro inspiraci přitom nemusíme chodit daleko, například v Německu, Holandsku, Rakousku, Itálii či Švýcarsku najdeme:
Globálně pak platí, že velké společnosti působící v oblasti rychloobrátkového zboží investují obrovské prostředky právě do snižování své uhlíkové stopy a vybudování pozic na nově vznikajícím trhu s poptávkou po produktech šetrných k životnímu prostředí.
Pokud dnes řešíte, jak bude vaše firma vypadat za 5–10 let, co budou její konkurenční výhody a „magnety“ na zákazníky, věnujte zvýšenou pozornost tomu, z jakých zdrojů získáváte teplo či chlad. Obnovitelné zdroje energií v podobě průmyslových tepelných čerpadel mohou nejenže výrazně snížit vaše účty za energie, ale také vám dají možnost prezentovat se jako firma, jejíž provoz je šetrný k životnímu prostředí. I v České republice už běžně najdete tepelná čerpadla u budov typu:
Více možností o využití tepelných čerpadel určených pro průmyslové využití najdete na této stránce: https://www.gt-energy.cz/